Behandlinger: Blodprøver og konsultation

Blodprøver og konsultation

Få et klart billede af din sundhedstilstand

Helt unikt i Danmark tilbyder vi dig en måling af din krops stressniveau (oxidation) samt din antioxidant-kapacitet.

Disse to komponenter tilsammen giver et billede af din krops fysiske belastning samt immunforsvar, og dermed af din sundhedstilstand her og nu samt af din styrke til at modstå sygdom.

Det foregår med et lille prik i fingeren og en enkelt dråbe blod.

Du får svarene inden for 20 minutter.

Personlig konsultation og svar på prøver

I klinikken får du sammen med blodprøven en personlig konsultation, hvor vi kortlægger de belastende faktorer.

Du får samtidig forslag til, hvordan du kan forbedre din sundhedsmæssige tilstand.

Det kan være ved brug af nogle af de behandlingsformer, klinikken tilbyder:

• Forslag til kost samt specifikke kosttilskud eller urter
  • Motion
  • Forslag til livsstilsændringer
  • Redskaber til stresshåndtering

Suppler din blodprøve med akupunktur

Du kan på bookingsiden (indsæt link til denne)vælge at kombinere din blodprøvemåling med førstegangsakupunktur.

Derved får du en endnu dybere udredning, undersøgelse og billede af din sundhed. Du sparer samtidig 350,- kr.

Oxidativ stress

Oxidativ stress er kemisk eller fysisk stress i kroppen.

Ved længere tids overbelastning af kroppens celler øger oxidativ stress risikoen for inflammation og infektion.

Oxidation øger risikoen for barnløshed samt udvikling af en lang række livsstilssygdomme som gigt, hjerte-karsygdomme, cancer og sukkersyge.

Forværrende faktorer

De faktorer, der har den største betydning for forhøjet oxidation, er: Stress, medicin, røg, inflammationer og infektioner i muskler og led samt problemer med fordøjelsen.

Hormontilskud øger også kraftigt kroppens oxidation. Dårlig kost uden nok vitaminer og mineraler samt en uregelmæssig og stresset livsstil vil ligeledes øge kroppens oxidation og stress.

Her kan du læse mere om kemien og forskningen bag oxidativ stress. link til oxidativ stress i Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Oxidative_stress

Antioxidanter

Man kender i dag til flere naturlige kilder, som har en beskyttende effekt mod oxidativ stress. Det er de såkaldte antioxidanter, der hæmmer oxidation, inden den gør skade i kroppen.

Antioxidanter findes bl.a. i forskellige vitaminer, mineraler og enzymer, som frem for alt findes i frugt og grønsager. Dertil kan du supplere yderligere i form af kosttilskud.

Hvad betyder det hvis du har er forhøjet oxidativ stress?

Oxidativ stress er en markør for dit helbred, og ikke et tegn på, at du skal akut på sygehuset. Høje værdier på oxidativ stress betyder ikke automatisk, at der er en manifesteret sygdom i kroppen, men det indikerer lige så meget risikoen for fremtidige sundhedsproblemer.

Blodprøver og konsultation: 650,-

Blodprøver, konsultation og 1. akupunkturbehandling: 950,-