Behandlinger: Akupunktur

Akupunkturbehandling på Medital Klinik

Akupunktur er en effektiv metode til at fremme kroppens selvhelbredende funktioner. Helt naturligt uden brug af medicin.

Ved den første behandling snakker vi om dine symptomer, dine ønsker og hvilke mål, vi sammen sætter for behandlingen. Du vil blive grundigt undersøgt, og her benytter vi blandt andet din puls, din tunge og tryk på udvalgte punkter på kroppen som vigtige redskaber til at vurdere din krops ubalancer.

Dernæst sammensætter vi den behandlingskombination, som bedst muligt vil kunne føre dig frem til dine mål.

En behandling kan udover selve nålebehandlingen bestå af:

• Moxa: Varmende urter til at nære og styrke kroppen.
  • Massage: Løsner, afspænder og smertedæmper.
  • Cupping: Kopper der sættes på huden og suges fast ved hjælp af undertryk til at øge blod og energicirkulation og dæmpe inflammation.

Til den første behandling skal du afsætte en time og et kvarter. Til de efterfølgende behandlinger skal du afsætte 45 minutter.

Sikker behandlingsform

Vores mangeårige behandler- og undervisningserfaring indenfor akupunktur sikrer at du får behandling udført med høj grad af sikkerhed for dit velbefindende og samtidig med ydmyg respekt for dine personlige grænser.

Udført korrekt er akupunktur en sikker behandlingsform, og vi benytter udelukkende helt tynde sterile engangsnåle til at stimulere kroppens akupunkturpunkter med.

God tid, ro og omhyggelighed

Akupunktur og behandling her på klinikken skal være noget, du har lyst til og glæder dig til. Derfor sørger vi for at du får en behagelig oplevelse, og når at slappe fuldkomment af i de 20-30 minutter, du ligger på briksen.

Når du forlader klinikken igen, er det almindeligt, at du føler dig revitaliseret og virkeligt godt tilpas.

Forløb og antal behandlinger

Antallet af behandlinger afhænger af symptomernes varighed og karakter. Du bør dog kunne mærke en forandring inden for de første 3-5 behandlinger, uanset hvilke symptomer, du har. Oftest mærker du en ændring og lindring allerede efter den første behandling.

Dokumenteret virkning

Listen over, hvad akupunktur har dokumenteret virkning for, er fortsat stigende, og på Meditalklinik følger vi interesseret med i denne udvikling.

Vi foretager desuden selv mindre observations-projekter. Vi har bl.a. undersøgt akupunkturens virkning i forbindelse med:

• Stress og angst
  • Allergi og astma
  • Migræne
  • Muskelspændinger og hovedpine

På København & Aarhus Akupunkturskole tilbyder vi både kurser og uddannelse i akupunktur.

Se vores skoleside.

På klikken har vi god erfaring med at behandle

Allergi og høfeber

Angst