Behandlinger: Fertilitetstjek og behandling

Fertilitetstjek og behandling

Barnløshed er et stigende problem, men der er heldigvis hjælp at hente for både kvinder og mænds fertilitet.

Det er vigtigt at se på både manden og kvindens livsstil, samt om begge får de rette mængder næringsstoffer via deres mad, eller om der skal suppleres med enkelte kosttilskud.

Dette kan vi bl.a. teste igennem de blodprøver, der er inkluderet i fertilitetstjekket, og som hjælper til at planlægge den mest optimale behandling for dine muligheder for at blive gravid.

Akupunktur optimerer dine muligheder for graviditet

Førstegangsakupunkturbehandling er inkluderet i fertilitetstjekket, og ud over ændringer i kost og livsstil samt medicinsk intervention, har akupunktur vist sig at have en gavnlig virkning på evnen til at blive gravid.

Nålene medvirker til at øge blodgennemstrømningen i underlivet, altså i livmoder, æggeledere, æggestokke samt i testikler og prostata. Dette er nødvendigt for, at æg og sædceller udvikles ordentligt, og at de får tilført de nødvendige næringsstoffer igennem blodet.

Erfaring og undersøgelser viser desuden, at akupunktur regulerer kroppens naturlige hormonelle balance. Dette er ligeledes med til, at kvinden udvikler æg af god kvalitet, og at mænd kan få forøget antallet af sunde, stærke og levedygtige sædceller.

Et fertilitetstjek på klinikken indeholder:

– En blodprøve af kroppens oxidativ stress og antioxidantkapacitet Se mere her

– En udredning af din krops ubalancer

– En førstegangsbehandling med akupunktur Se mere her

Fertilitetstjek og behandling varer cirka en time og et kvarter.

Akupunktur og kunstig insemination

Akupunktur er desuden et effektivt supplement til både insemination og IVF-behandling (reagensglasmetoden).

Undersøgelser viser, at kvindens mulighed for at blive gravid øges ved samtidig akupunkturbehandling. Ved IVF-behandling skal akupunktur gives løbende under nedreguleringen og hormonstimuleringen, samt lige inden og efter ægget lægges op. Dette kan vi eventuelt aftale i samarbejde med fertilitetsklinikken.

Ved IVF-behandling kan der forekomme bivirkninger som fx hovedpine, humørsvingninger og generel utilpashed. Disse symptomer kan du desuden få afhjulpet med akupunktur, og som er tilpasset din situation og dine behov.

En undersøgelse fra 2008, der blev offentliggjort i British Medical Journal, viste, at akupunktur med embryooverførsel kan forbedre graden af graviditet med 65% hos kvinder, der gennemgår in vitro fertilisering (IVF).

Årsager til barnløshed

De vigtigste årsager til barnløshed er:

– Stress og følelsen af at være udbrændt

– Forhøjet oxidativ stress

– Nedsat blodomløb

– Hormonel ubalance, herunder:

– menstruationssmerter

– uregelmæssig menstruation

– kraftige blødninger

– PMS, irritation, depression, angst

– Nedsat sædkvalitet.

– Mangel på antioxidanter, vitaminer, mineraler, fedtsyrer og aminosyrer.

– Livsstil, herunder rygning, alkohol, kost, motion mv.

Vi har på Meditalklinik erfaring med, at samtlige årsager kan behandles med akupunktur, naturlige tilskud og ændringer i livsstil og vaner.

Andre årsager til barnløshed er alder og underlivssygdomme som endometriose og klamydia infektion.

Fertilitetstjek og 1. akupunkturbehandling: 950,-

Efterfølgende akupunkturbehandling: 500,